Rozszerzył zakres tematyczny. Mam nadzieję, że spodoba się Wam jego nowa wersja :-)
Serdecznie zapraszam na: www.rymszewicz.eu
Violetta RYMSZEWICZ
Artykuł został przeniesiony. Jego nowy adres to http://rymszewicz.eu/post20110823
Zostały opracowane dla stanowisk AST. Czym są zadania typu e-tray i jakie są zasady ich rozwiązywania?
Wszystkie zadania w ćwiczeniach typu e-tray są wyświetlane na monitorze komputera. Będziesz musiał zmierzyć się z lawinowo napływającymi mailami, zdecydować, które są pilne, podjąć odpowiednie działania, żeby rozwiązać opisywane problemy, zarządzać spotkaniami. Dla utrudnienia Ci zadania, co kilka minut zadzwoni telefon lub pojawi się prośba o zorganizowanie sali lub spotkania. Ćwiczenia typu e-tray mogą być bardzo stresujące, a Twój sukces zależy od umiejętności opanowania emocji i znajomości kilku prostych zasad:
- Uważnie przeczytaj polecenia i informacje dodatkowe. Postaraj się rozpoznać problem. Pamiętaj, że każde działanie, które podejmiesz musi być korzystne dla pracodawcy.
- Zanim podejmiesz jakiekolwiek decyzje, przeczytaj wszystkie załączone materiały i dokumenty. Może się zdarzyć, że zadania będą się nawzajem wykluczać, a późniejsze polecenia będą zmieniały znaczenie wcześniej napływających.
- Zrób ramowy plan działań i spróbuj określić, które zadania są najważniejsze i najpilniejsze. Uwaga – może się zdarzyć, że będziesz musiał dokonać wyboru pomiędzy zadaniami pilnymi i ważnymi. Zawsze w takiej sytuacji miej na uwadze korzyść pracodawcy.
- Postaraj się rozpoznać kluczowe problemy. Nie skupiaj się na detalach. Nie pozwól, żeby rozpraszały Cię sprawy nie warte uwagi.
- W e-tray nie ma dobrych i złych odpowiedzi, chodzi o to, aby dowiedzieć się więcej o sposobie, w jaki podejmujesz decyzje i radzisz sobie ze stresem.
- Nie próbuj robić wszystkiego sam! Mogą pojawić się zadania, które powinieneś odesłać do działów lub osób odpowiedzialnych.
W kilku zdaniach:
- Uspokój się. E-tray organizuje się, by sprawdzić jak działasz w stresie i pod presją czasu.
- Pracuj szybko i dokładnie, celem jest zakończenie pracy w terminie.
- Uzasadniaj swoje decyzje. To pomoże rekruterowi zdecydować, czy poradzisz sobie w realnych sytuacjach.
- Jeśli nie wiesz, co zrobić szybko odpowiedz sobie na kilka pytań:
- Skąd pochodzi wiadomość? Kogo reprezentuje nadawca? Czy jest to Instytucja, czy osoba prywatna?
- Jak istotny jest problem i czego dotyczy?
- Kiedy wiadomość została wysłana i czy ma ostateczny termin wykonania?
- Czy zakończenie zadania nie pozostaje w konflikcie lub wyklucza wykonanie innego?
Chcesz wiedzieć więcej lub masz pytania? Napisz do mnie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz